Perviy Kanal[1] (errusieraz: Первый каналtranslit.: Pervy Kanal; euskaraz: «lehen katea») Errusiako telebista publikoaren erakundea da.

Perviy Kanal
Datuak
Izen ofiziala
Общественное российское телевидение eta Первый канал
Izen laburraОРТ
Motatelebista-katea, enpresa estatala eta telebista kanala
Jarduera sektoreatelevision in Russia (en) Itzuli
HerrialdeaErrusia
Jarduera
KidetzaEuropako Irrati-Telebista Batasuna
Honen parteQ15629505 Itzuli
Eskumendekoak
Enplegatuak2.443 (2015)
Erabilitako hizkuntzaerrusiera
Agintea
LehendakariaKonstantin Ernst (en) Itzuli, Aleksandr Fayfman (en) Itzuli eta Kirill Kleimyonov (en) Itzuli
Zuzendari exekutiboaKonstantin Ernst (en) Itzuli
ZuzendariaKonstantin Ernst (en) Itzuli
KudeatzaileaRussian Television and Radio Broadcasting Network (en) Itzuli
Egoitza nagusi
Osatuta
Legezko formaopen joint-stock company (en) Itzuli
JabeaErrusiako Federazioko Gobernua, Federal Agency for State Property Management (en) Itzuli, National Media Group (en) Itzuli, Roman Abramovitx, TASS, Ostankino Technical Center (en) Itzuli, VTB Capital (en) Itzuli, VTB Bank (en) Itzuli eta Sogaz (en) Itzuli
Zeren jabe
Kino1TV (en) Itzuli
Ekonomia
Diru-sarrerak31.019.900.000 ₽ (2017)
Historia
Sorrera1995eko urtarrilaren 24a
Sortzailea
SorlekuaMosku
Ordezkatzen duUSSR State Committee for Television and Radio (en) Itzuli, 1st channel Ostankino (en) Itzuli eta Q4039157 Itzuli
Aurrekoak1st channel Ostankino (en) Itzuli
Jasotako sariak
webgune ofiziala
IMDB: co0117505 Facebook: 1tvru Twitter: channelone_rus Instagram: 1tv Telegram: ChannelOne_official VK: 1tv TikTok: 1tv.ru Edit the value on Wikidata

1995eko apirilaren 1ean hasi zen emititzen, eta desagertutako Sobietar Telebista Zentralaren lehen kanala ordezkatzeko asmoz. Errusiako Telebista Publiko berria (ORT, errusieraz) sozietate anonimo gisa sortu zen, Errusiako gobernua akziodun nagusia izanda, baina gainerako kapitala enpresa pribatuen eskuetan izan daiteke. Bere programazioa orotarikoa da eta publizitate-merkatuan talde pribatu handiekin lehiatzen da.

Piervy Kanal independentea da irrati-difusio publikoko beste enpresa errusiar batzuekiko, hala nola Errusia osoko telebista-konpainia eta irrati-emisore estatala (VGTRK).

Gaur egun, zazpi kanal tematiko ditu (bat VGTRKrekin lankidetzan). Nazioarteko bertsioak ere baditu.

Bere egoitza Moskuko Ostankino dorrean dago eta bere seinalea lurralde osoaren % 98,8ra iristen da. Errusiako Federazioaren audientzia handiena duen Errusiako telebista-katea da, eta bertsio propioak ditu Sobietar Batasun zaharreko beste herrialde batzuetan. 1993ko urtarrilaren 1etik 2022ko otsailaren 26ra Europako Irrati-Telebista Batasuneko kidea izan zen.

Erreferentziak aldatu

Kanpo estekak aldatu


  Artikulu hau telebistari buruzko zirriborroa da. Wikipedia lagun dezakezu edukia osatuz.