Euskararen debekua: berrikuspenen arteko aldeak

Ezabatutako edukia Gehitutako edukia
t 85.86.31.93 wikilariaren aldaketak ezabatuz, EnzaiBot wikilariaren azken bertsiora itzularazi da.
118. lerroa:
Euskaraz irakasten berriro hasi zen [[Espainiako Bigarren Errepublika]]ren garaian, lehenengo [[ikastola]]k sortzen. Eztabaida horretan, adibidez, [[Espainiako Langile Alderdi Sozialista|PSOEko]] ordezkariek euskara hizkuntza kulturala zela ukatu zuten<ref>Nos parece un gravísimo error el querer elevar el vasco a la categoría de lengua académica y cultural. Ni lo fue ni lo será jamás, porque la pobreza de su léxico lo impide, y para que el vasco pudiera servir de instrumento de cultura universitaria o simplemente en los grados superiores de la primera enseñanza, haría falta convertirlo en una especie de nuevo esperanto, que los propios vascos del pueblo serían los primeros en no comprender.</ref>. Hurrengo urtean berriro defendatuko zuen berdina [[Miguel Unamuno|Miguel de Unamunok]], adibidez<ref>{{Albiste erref|abizena=Unamuno|izena=Miguel|izenburua=Ocupándose del bilingüismo, dice el señor Unamuno que es contrario a la enseñanza bilingüe, porque no se puede exigir de ningún español que, aparte del castellano, aprenda los dialectos de cada región. Puede haber gentes que no conozcan la lengua de la región y que no quieran aprenderla, y puede haber algún natural que la conozca y que no quiera que la aprendan sus hijos; esto es, que desee que éstos aprendan en lengua española. En Vasconia no se presenta el caso de la enseñanza bilingüe. La enseñanza en vascuence es cosa que nadie ha tomado en serie, porque en las Vascongadas las tres cuartas partes de la población no saben vascuence, aun habiéndolo aprendido de sus padres. Ni con el vascuence ni con el catalán se pueden pensar cosas de elevado sentido. En estas lenguas regionales es posible, por ejemplo, hablar de cómo se alimenta la vaca o de cómo se siembra maíz. El catalán tuvo literatos, cronistas, poetas maravillosos, pero esto se perdió en el siglo XVI, y la lengua ha estado muerta cuatro siglos hasta que en el principio del pasado un grupo de entusiastas volvió a prestarles vida. Agrega que no admite la Universidad vasca, ni la catalana, ni la valenciana, porque es restringir el problema hasta un sentimentalismo rural y aldeano. Hay que procurar que todo ciudadano español sea bien español y después que sea universal.|argitaletxea=ABC|data=1932ko ekainak 2|argitaletxea=ABC}}</ref>.
 
=== Euskararen debekua hezkuntzan gaur egun ongi giuhyodcbgf8oyehmvisfdgjprsgaosdñigyihñegby7jxhcnwhjefcomgfioulcueorivlgufsadicnhrusiauqñjhcfebwvybcnmxeinxl ñhfzxcvbnm,. ===
Gaur egun ere Euskal Herriko leku askotan, ez da posible hezkuntza publikoan euskaraz ikastea. [[Nafarroa]]ko [[Euskararen Foru Legea]]k, adibidez, Nafarroa hiru eremutan banatzen du. Eremu ez-euskaldunean ez dago aukerarik [[D eredua]] edo [[B eredua]] aukeratzeko. [[Ipar Euskal Herria]]n ere ez dago aukerarik euskaraz osoki ikasteko hezkuntza publikoan. Egoera bera da [[Trebiñu]]n ere. Nafarroako alde mistoan, G, A eta D ereduak ditugu. D ereduan ikasi ahal izateko trabak oso handiak dira, hala ere. Alde horretan [[G eredua]]ren beherakada oso nabaria da, A eredua mantentzen den bitartean, eta D ereduan eskaria eskaintza baina handiagoa da.<ref name="ikaslealternatiba">{{Liburu erref|izenburua=Eskola euskalduntzeko ikasle alternatiba|urtea=2003|argitaletxea=Ikasle Abertzaleak|url=http://euskalherria.indymedia.org/media/2003/05/7203.pdf}}</ref>.